Trötta mamman

SKRIVET DEN: 2010-10-22 KLOCKAN: 00:18:14
På kvällskvisten har jag och Lily haft besök av Elin, Tuva & Mia! Tuva är Elin och hennes karls hund. En jätte söt samojed. Tog några kort med systemkameran men var så mörkt här inne så slutartiden blev alldeles för lång för att det skulle bli några bra bilder - eller en bra blev det iaf! Men imorgon får jag förhoppningsvis några fina kort på lilla Tuva.

Lily somnade kl 22:40, och jag höll på att somna samtidigt som henne, men ni alla mammor vet ju hur det är. Man vill ju ha lite egentid innan man själv går och lägger sig. Samt att jag var tvungen borsta tänderna och tvätta bort mascaran, den lilla som fanns på mina fransar då den som jag tidigare nämnt är i princip slut och utblandad med vatten. Dem senaste kvällarna har det inte blivit någon läsning för min del *snyft* Varje gång jag börjat så har Lily vaknat. Hon vaknar hela tiden nu.. bara man ska lägga sig i sängen så vaknar hon, för att inte tala om när man ska vända blad i boken. Kanske dags att försöka få henne att sova i egen säng igen.. ? Men jag vill ju inte. Jag tycker det är så SUPER mysigt att ha henne bredvid mig! :) För mig får hon gärna sova med mig livet ut. Karln får väl sova på soffan? (haha) Nej .. så långt ska det väl inte behöva gå. Men nu är det ju bara vi två som bor här och då får man väl passa på tycker jag! Men jag förstår också dem som vill att barnen ska sova i egen säng. Lily gjorde ju det så duktigt från att hon var 1månad tills hon fick sin första tand. Då blev det för jobbigt för mamma att springa upp och ner och upp och ner varje timma hon vaknade, och sen så ääär det ju så mysigt att sova med henne tycker jag! Men det kommer jag väl ångra en dag då det blir trångt i sängen.




Från det ena till det andra så känner jag mig enormt shoppingsugen. INTE bra då inte ekonomi finns för det.
Skulle verkligen behöva en mascara, nått nytt klädesplagg och vinterskor samt vinterjacka till mig själv. Och till Lily ett par varma dojjor och en massa nya kläder då dem håller på att vara lite för korta i ärmar och ben. Jag antar att det kommer bli Lily som kommer få nya kläder och inte mamma, haha! Brukar vara så. Jämt då man är till stan för att handla till sig själv så kommer man hem med en massa till Lily istället. Ska nog kika lite tradera nu och se om dem kan ha någon vinterjacka eller vinterskor till mig där. Men nu när man gått ner i vikt skulle det vara kul med några klädesplagg som sitter bra... Men nja. För önska mig en julklappspeng/presentkort kanske?=) Om man varit nog snäll i år för sånt, det är ju det som är frågan.



Kommentarer
Pia B:

Hej du,



Min william växer ut massor med kläder...men han är ju en kille, annars hade jag gärna skickat lite till dig om du hade velat ha. Vet hur det kan vara med ekonomi osv.



Kram på dig!!!

2010-10-22 @ 20:47:45
URL: http://minaminnen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback