Att kunna släppa allt..

SKRIVET DEN: 2010-09-01 KLOCKAN: 23:00:01
Lily har just somnat.. Förstår inte varför hon inte kan somna tidigare? Kanske för att hon sover sin middagslur så sent? Men hon vill ju inte sova tidigare så vet inte hur jag ska göra. Hon somnar vid 22:30 - 23:00, vaknar mellan 08-09. Sover sin första lur mellan 12-14 ( oftast 45min) sin andra tupplur har hon vid 17-18 då sover hon ca 30min.

Nu är jag JÄTTE TRÖTT. Blir bara tröttare och tröttare var dag som går.. Lily har kommit in i något jag bara hoppas är en jobbig fas. Man får bära henne HELA tiden. Hon vill aldrig gå i gåstolen, aldrig sitta på golvet och leka.. Nej inte ens i matstolen är hon nöjd. Hon skriker och skriker och skriker.. till och med när man håller i henne. Mina öron värker! Dem enda gångerna hon är nöjd är då hon får mat, men då kan hon skrika mellan tuggorna. Snart köper jag mig öronproppar, men det skulle ju kännas hemskt.. Däremot får jag käka ipren hela tiden mot min ständiga huvudvärk som uppkommer då hon skrikerkonstant - finns det kolik i denna åldern? för om det fanns så skulle det kunna liknas mot detta!!!. Jag får också gå och bära på henne konstant - ja hela tiden. Mina armar värker.. min rygg värker, och detta blev plötsligt ett super tråkigt klago-inlägg...

Jag hoppas hon inte har ont någonstans bara - min lilla älskling.


Jag hinner ingenting längre. 
Nu sover hon - och det är då jag måste göra allt det där jag inte hinner på dagarna..
Tvätta - städa - plocka leksaker som ligger överallt - diska ett diskberg som hinner bildas under dagen - duscha som jag sist gjorde i söndags..
Men ikväll är jag alldeles för trött.. Så jag tror jag måste släppa allt. Inte tänka på alla grejer som MÅSTE göras.. Jag vet att det kommer bli dubbelt så jobbigt imorgon att göra det, men får jag bara LITE mer sömn kanske jag orkar.

Jag längtar tills man hinner få egentid några timmar per dag - då hon lägger sig kl 19 och jag kan lägga mig kl 22 och ändå vara pigg då hon vaknar. Men det lär väl ändå aldrig hända.. som att hon skulle sova 12h? Nej...
Nu blir det sängen direkt!!!!

Kommentarer
Jelly:

Äsch, sånt där med tvätt och städ är väl nödvändigt om det hinns med...men annars? Nej. Man måste tänka på sig själv först!

2010-09-02 @ 06:20:08
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
carola...:

Hej Malin!!

Förstår att det är jobbigt,men även om det inte är nån tröst just nu så tror jag att det blir bättre...Du är så himla duktig kan inte va så lätt å va ensam med allt...Minns ju själv när barnen var små...Det var inte alltid så lätt...

2010-09-02 @ 08:00:24
Louise Andersson:

Kära du... Stackare...

Du är så stark som orkar...

Önskar så att jag kunde byta av dig...

Du har ingen öppen förskola eller så som du kan gå till där hon kan skrika på andra barn en stund i alla fall?

Och du, köp öronproppar. Ingen blir trevligare med huvudvärk.

Kram!

2010-09-02 @ 10:11:38
URL: http://viifemman.wordpress.com
Therese:

Åh det är inte så lätt det där. Jag skulle tro att det är en fas hon kommit in i, den brukar komma där kring 10 månader. Skit i disken och sov när hon sover, det kommer att gå över förr eller senare. Kram

2010-09-02 @ 18:52:16
URL: http://elsieoviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback