FARBROR DOKTORN!

SKRIVET DEN: 2010-09-02 KLOCKAN: 18:04:43
Nu har vi varit hos farbror doktorn på BVC. Vi var där pga hennes förstoppning, men enligt honom var det inge farligt om hon inte bajsade på 14 dagar (??) 
Däremot tycka han att det var konstigt att hon sov så pass lite. 12h per dygn skulle ett barn i hennes ålder minst sova sa han. Lily sover ca 9h per dygn, med sovstunderna. 

Så nu ska vi ta blodprover nästa vecka, i armvecken.. jag gruvar mig redan! Han trodde inte att det var något allvarligt, men eftersom jag har en sjukdom som kan vara ärftlig så var det bästa att ta det säkra före det osäkra tyckte vi båda. Tydligen kunde symtomen på denna sjukdom vara just förstoppning och överaktivitet. 

Sen skulle dem ta ett glutenprov också..? Varför inte ta ett laktos också? Men nej...


Jag tror inte heller att det är nått sånt.. jag tror det är en fas hon har just nu.
Doktorn tyckte också att jag skulle ignorera när hon skrek hela tiden, låta henne vara kvar på golvet och inte bära omkring på henne hela tiden.. (?) Men tillslut orkar man inte höra när hon bara skriker - då är det ju faktiskt en självklarhet att man tar upp henne och omfamnar. . eller vad tycker ni?
Idag har Lily varit ovanligt snäll ;-)

Kommentarer
Kajsa:

Jag kan då inte tycka att det inte är nån fara om hon inte bajsar på två veckor. det kan ju inte vara skonsamt och kan ju heller inte ska vara nå skönt för lill magen. Kanske därför också för att hon sover lite och för att hon är gnällig.

Mio blir då gnällig och sover inte bra när han inte bajsat på endast en dag.. Det är klart att man tar upp sitt barn om gråt och skrik inte upphör efter en kortare stund.

2010-09-02 @ 18:39:51
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Johanna - mamma till Leia:

oj, nio timmar per dygn? det låter ju lite. hoppas att det bara är en fas och inget allvarligare!

2010-09-02 @ 18:45:27
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Linda H:

Stackars liten och tufft för dej me! Det är nog ingen fara hon är ju då jämt så glad och snäll när jag har träffat henne. Bråkar bara med mamman:)Jag tycker du borde ordna barnvakt och rå om dig själv ett dygn! Kram

2010-09-02 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback