Sovardag?

SKRIVET DEN: 2010-09-28 KLOCKAN: 00:22:35
Denna dag har varit ganska mystisk. Vi steg upp kl 6.. jag var jätte trött eftersom jag bara sovit fyra timmar.
Vi lekte lite grann, fikade och kollade på tv.. Ja jag kan väl erkänna att jag bara satt och väntade på att hon skulle bli trött igen så att jag fick sova en stund till.. Jag har bara sovit ja (max) 3-4ggr på dagen sedan Lily kom till världen. Men idag kände jag att det verkligen behövdes efter att jag bara sovit några få timmar varje natt i snart en månad.




Strax innan elva blev hon grinig så jag värmde en flaska och hoppades på att hon skulle somna.. och det gjorde hon, mitt i maten dessutom. Tror jag också hann slumra in medan jag matade henne. Ställde ifrån mig flaskan och alldeles snart var jag också i drömmarnas land. Jag vaknade av Lilys busljud och kikade på klockan och fick en chock. HALV TRE!!!! Men gud så skönt det var. Var dock orolig att Lily skulle vara vaken halva natten i natt, för hon har aldrig någonsin sovit så många timmar på raken mitt på dagen. Jag tog en dusch och sedan bar det bara att he sig iväg till morbror Marcus med familj. Där bjöds det på middag och fika. MUMS! Också fick Lily ärva  barnkläder som Linnea haft då hon var liten . En massa var i strl 90 och större så det kommer användas då hon blir äldre! Alltid tacksam över kläder till min lilla gumma.


Sedan var det bara att traska hemåt med vagnen. En promenad på ca 30min?! Kallt har det blivit på kvällarna nu. Nästan minusgrader. Och säkerligen några minusgrader på nätterna. Lily somnade i vagnen påvägen hem.. (sov ca 40min) och nu var jag riktigt orolig över att jag inte skulle få någon sömn alls natten till imorgon. Hon vaknade efter ca 10 min då vi landat hemma.

TÄNK jag fick henne upp i lägenheten utan att vakna. Det händer aldrig.
Sedan såg vi lite idol också fick Lily bada och äta. Det är ett himla projekt nu för tiden att få i henne fast föda som hon inte kan äta med egna händer. Allt jag stoppar in i hennes mun åker ut nästan på en gång. Antligen spottar hon ut det eller så tar hon ut det med händerna.. Så det blir mest välling nu för tiden..
Jag tror att det beror på att hon vill känna vad hon äter.. se och känna.. men ja.. det går ju inte så bra.. Kladdigt blir det då!!



Nu har hon somnat, och hunnit vakna två ggr.. så vi får väl se hur natten blir..

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback