Regn regn regn...

SKRIVET DEN: 2011-08-08 KLOCKAN: 23:52:51
Igår började det regna och det gör det också fortfarande.
Idag fick jag hem min lilla stumpa igen efter att ha jobbat nästan 30h sammanlagt. Delade turer lördag, söndag och en dagtur idag som jag fick jobba på ett helt annat boende för att det var kris där.
Nåväl ville väl mest säga att det var skönt att få tillbaka min lilla tjej. Hon har blivit så otroligt duktig på att prata att man inte tror sina öron. Idag sa hon att mamma har många kläder och att det är JÄTTE JÄTTE roligt att leka. Och jätte jätte många saker. (låter så kul när hon säger "jätte jätte". :)
Och det roligaste var när jag skulle byta bajsblöja... När jag öppnade blöjan och sa det vi alltid kör på "huvvibuvi" Så sa hon denna gång istället för att säga huvibuuuvii hon också;" Meeen guuuud". Haha... bara helt från det blå.
Men hon har ju varit hos sin mormor i helgen och hon använder det uttrycket rätt ofta så jag tror hon fått det därifrån.

Och våra kvällsrutiner alltså.. Haha.. Hon ska höra saga, sen sjunga bäbä bita lab som hon säger, sedan ska jag göra "det kommer en mask.." sen säger hon att man ska killa henne under fötterna och kör dem rätt i ansiktet på mig. Efter några minuters killande ska man "mjuka" som hon säger.. alltså stryka henne på magen och ryggen.. Sen börjar det om på masken, sen killandet och sedan sjunga... pjuuu...

Men till sist somnar hon då och de är ju det som räknas.. Man får väl börja lägga sig en timma tidigare så man hinner med alla påfund hon har ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback