Länge sedan sist!

SKRIVET DEN: 2011-09-16 KLOCKAN: 14:16:34
Nu var det länge sedan man hade tid/ork/lust att skriva i bloggen.. Ni vet, tiden går och man lever mer i nuet då man har så lite "fritid" då man försöker jobba så mycket som möjligt. Jobbar ganska mycket kvällar och då är man så trött då man kommer hem (Lily vaknar numera alltid före 06:30) och lägger sig direkt i soffan eller OFTAST försöker söva en Lily som vägrat somna trots att hon vaknar så tidigt som hon gör.

Har det ganska svårt med Lilys sömn. Hon är uppe sent och vaknat tidigt och den tid hon är vaken är hon bara gnällig och klängig. Just nu jobbar jag mycket hellre än att vara mammaledig kan jag ju säga.. Haha! Kanske låter dumt men jag behöver verkligen komma hemifrån så mycket som möjligt för att orka med dem lediga dagarna med en tjurig Lily. Idag är hon dock sjuk och var det också igår men då lyckades jag finna barnvakt... eller barnvakt och barnvakt.. Marius var ledig och var då så snäll och var hemma med henne så jag fick jobba.

Idag skulle jag också ha jobbat
men fanns ingen som kunde vara barnvakt åt min lilla stumpis. Kan lova er att jag tycker att det är mycket jobbigare att vara hemma med Lily än att jobba trots att man blir mera fysiskt utmattad av att arbeta.. Men det är ju inte bara BU med att vara hemma.. Hon kan ju faktiskt ge mig en puss ibland också ;) Och vara mysig mellan gnällstunderna. Nu sover hon och ska väl alldeles strax vakna och då blir det att gå ut och handla lite mat för det är ganska tomt i kylen :)

Till veckan har jag dessa jobbtider:
  • Måndag: Länsmansgården 07:00-16:15
  • Tisdag: solbacken 07:00-12:00
  • Onsdag:Björken 11:30-21:00
  • Torsdag:Blåklockan 07:00-21:10
  • Fredag: vet ej ännu
  • Lördag:Blåklockan 11:00-20:00
  • Söndag: Ledig förhoppningsvis




Kommentarer
Annika:

GUUUD så lik dig hon är Lily! Sötis!

2011-09-18 @ 22:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback