Det är inte alltid enkelt att leva livet i rätt riktning..

SKRIVET DEN: 2007-11-29 KLOCKAN: 20:25:55

Tänkte på det idag, Ju äldre du blir desto mer ansvar har du över dig själv och annat.


Om du vill följa med i samhällsutvecklingen så måste du kunna ta ansvar, Men är det alltid skönt och bra som alla beskriver det att ta eget ansvar?

Jag menar, jag har då aldrig njutigt den sista dagen varje månaden då alla räkningar ska betalas/vara betalda.
Eller då man har stora krav av andra och sig själv på sig.

Och en sak till, ansvar kan betyda trubbel.
tänkte ex på körkortet idag, (försöker hitta negativa saker med att ha körkort bara för att jag själv varit alldeles för lat för att göra klart teorin.)

+ Man tar sig överallt när man vill (Om man nu har bil)

+ Man slipper gå när det är som kallast ute (om bilen startar)

+ Frihet ( om du nu har en bil)

+ 90% av alla arbetsplatser kräver ett körkort (enligt tobbe)

 

MASSA FRIHET

 

- Man måste köra fyllon

-Måste köpa bil (utgifter)

- Man slutar motionerar = blir lat= Malin fet

- Massa utgifter på bensin, skatter och försäkringar.

- Man måste köra när man kan snålskjutsa med andra

- Har man körkort kan man åka fast för fortkörning, rattfylleri, vårdslöshet, mord, vållande till annans död, griskrock etc.. (utgifter)

 

- MASSA UTGIFTER


 

Tänk om man kunde få leva baklänges....

Man skulle starta med att dö och få det överstökat.
Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre för varje dag.
Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att
vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension.
Efter ett antal år börjar man arbeta. På sin första arbetsdag får
man en guldklocka.
Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaks
från arbetslivet.
Man dricker, festar och har sex
och förbereder sig för att ta en paus.
Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har
inga förpliktelser - tills man är en baby igen..........
De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där
är centralvärme, roomservice m.m

Och till sist lämnar man denna världen i en stor orgasm.........

 

Inte helt fel !

 

Himla trött har jag varit idag på jobbet. sov 2h i natt och hade fem minuter på mig på morgonen att göra mig klar.
Tänkte att direkt jag kommer hem så ska jag sova, men icket. Det är som stucket, direkt man kommer hem så blir man pigg. . suck...

 

Sitter och dricker daim-kaffe och käkar kladdkaka. (jag vet, säg inget om kalorier)..
Har ju haft med mig någon mat på jobbet i två veckor så lite kan man väl få unna sig?
Betalde mina räkningar idag ..
Film ikväll? Vi får se...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback