Promenad igen..

SKRIVET DEN: 2007-11-28 KLOCKAN: 01:43:35
Seg dag igen, vid 14:00 tänkte jag: Åh vad skönt nu är det bara tre timmar kvar. Men efter en stund så kom besvikelsens öde, jag har 7 timmar kvar. Hur ska jag få tiden att rinna iväg? Försökte hitta arbetsuppgifter, men när alla slåss om dem så fanns det inte över mycket till mig. så jag summerar än en gång, det blev 7 LÅNGA timmar.
Väl hemma så blev det lite dator (plugg) och sedan på med alla kläder och ut och gå igen, dock blev det inte lika lång promenad som igår pg.a kylan (-17°C). Beslutet blev att gå mot stan denna gång, ist för sundsvall som igår var riktningen.

Och vet ni vad som ligger i riktning mot stan? Jo detta:

image57

Vad är det för tok som har hittat på "smurfit", hör ni inte själv hur det låter?

image59

Energin säljs tydligen till elbolaget vattenfall som sedan köps av bla en del av oss och sedan också en del till "smurfit kappa" igen. och detta tjänar kappa tydligen en massa pengar på.
(försökte just hitta hur mycket pengar företaget tjänar på detta (kraftliner) per år, men kanske råkade komma in på någon lite för privat dokumentation för hela datorn rabblade siffor och sedan dog. Med det kan jag väl konstatera att dem tjänar en hel del. har hört någon om mijoner/miljarder i vinst varje år.


image60
Välkommen till Smurfit Kappa Sverige, en ledande nordisk leverantör av effektiva förpackningar i wellpapp!


image61
Den nya trumman.. som dessutom har neonljus.. ;) fiffigt värre.

image62
Och varför älskar jag kappa? Jo för att tydligen så är det dem som tillverkar pappret till marabou chokladen,
som jag avgudar!
Varför gillar jag inte kappa? Jo det är enkelt: 1. lukar skit. 2. tjänar en massa pengar på att släppa ut skitlukten.
3. dödar min dator.

image63

www.piteenergi.se

Nu ska jag dricka mitt TE och vara stolt över min joggning/promenad även om den bara varade i 50min.
Imorgon är jag ledig, och dagen ska spenderas med tvättning, bankärenden, plugg och tvspel?
När jag får råd blir mitt nästa inköp guitarhero !!

Och vet ni vad? Det är bara 26 dagar kvar till jul...

Kommentarer
Maria Vuitton:

Fick det här nya bloggkedjebrevet från någon anonym:
från och med den första december till den 20e ska alla som läser http://www.blondinbella.se/
INTE gå in på hennes sida så att hon inte ska fortsätta skryta om att hon tjänar pengar genom oss. hon och hennes patetiska bolag ska härmed gå i konkurs, kämpa på! SKICKA VIDARE

2007-11-28 @ 01:48:24
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback