Money is just money.. right?

SKRIVET DEN: 2008-04-23 KLOCKAN: 22:57:30
Det är lite kul det när man pratar om pengar med folk.

Vissa är buttra för att dem denna månad bara har 2 tusen kr över när alla räkningar är betalda.
Andra tycker det är hemskt om dem bara har ca 15 tusen i lön.

Av att ha fått leva själv nu i ca 10 månader har jag fått en stor respekt för pengar.
Innan när jag bodde tillsammans med kenneth så var det nog han som stod för det mesta av ugifterna, kanske för att han hade ett jobb eller mer pengar och till slut blev man van det, vilket är helt fel.
image179

Nu när räkningar är betalda har jag allt i från 200 kr till 2 tusen över beroende på hur mycket jag fått extra jobba medan jag studerar. Visst 200kr är inte mycket att leva på, och dessutom kan jag äta gratis lunch på skolan, så det blir ingen mat-handling den månaden, och skulle jag svälta ihjäl har jag turen att mina föräldrar är så snälla att låna ut pengar eller bjuda på mat. Men två tusen kronor, då lever jag som en drottning, kan köpa hur mycket mat och snus som hellst för dem pengarna.

Det som skiljer sig från då och nu är att jag förut shoppade alldeles för mycket, och visste inte riktigt vad pengarna gick till.. och var snusblack redan i mitten av månaden. Nu har jag inte shoppat sen i sommar, och jag lever hur bra som hellst ändå. Dock har jag väldigt lite kläder som sitter snyggt eller passar för den delen.

Så nu är jag riktigt taggad för en shopping runda.. men ändå inte.
Vi får se hur lönen denna månad ser ut, skulle ändå vara kul att spara så man har råd att åka bort efter sommaren och få lite färg.
Men och andra sidan får jag ju skatteåterbäringen i juni som kan sparas till en resa.

Well det jag ville ha sagt är att man inte alltid ska muttra över pengar. Det finns så mycket annat här i livet som är värt mer.
som familjen, vänner och kärlek.

                     

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback