Om att leva med en börda..

SKRIVET DEN: 2008-04-17 KLOCKAN: 22:26:51
2008-04-17
"ATT LEVA MED EN BÖRDA"
Bördan även kallad Dan.



Var hos moder igår och tittade på valpen, oj sååå söt! (:
Jag fick "övningsköra" på rally vägen in till mamma med 242:an haha..
Plogkanterna är säker 5 m höga.. minst..

image162


( En plogkant! Intressant va?! Faktum är att det enligt arvidsjaurs hemsida kommit mer än 5 meter snö denna vinter, så kanske inte så konstigt att plogkanterna ser ut som dem gör!)



Nu vill jag ha en valp, men det "vill ha" syndromet sträcker sig väl en vecka max, som allt annat jag vill ha ! peak.
Namnet på hunden blev Hulda.. låter lite kul tycker jag !


image163

( Mamma och hulda i soffan)



Sedan när vi åkte hem fick Dan soppatorsk mitt på storgatan, så han hann svänga in på shell och skulle tanka, men har snål-Dan med sig plånkan? NEEEJ.. Hepp då var det bara rulla vidare med hack i motorn till närmsta parkering vilket var 10m från shell, sen krystar pojkfan fram att han har en dunk med bensin i skuffen. Vad faan kunde han inte hävt ur sig det tidigare och tankat på det då han såg att tanklampan börja lysa? Tydligen inte...

Ingen tratt hade han tagit med sig.. suck! Tur jenny och Therese körde förbi. Dan klev ur bilen och gick över vägen för att fråga om en tratt medan jag hukar mig på golvet för att ingen ska se att jag sitter i en ful skrutten volvo med 10 doftgranar i framrutan fastklistrade med tejp samt ett trasigt avgasrör som gör att bilen låter som en korsning mellan en hes terrier och en trimmad moppe.
Ack ja.. senare springer han tillbaka och säger: - Malin jag åker med dem och hämtar en tratt.
Jahaa.. ska jag sitta här själv och skämmas då medan 10 bilar i minuten åker förbi och störtglor? Noo waaay!

Well well vi kom oss hem till sist.. eller jag iaf!
Fick hem en massa mat från mamma som jag packade in i frysen och uppdaterade min leva-lisa 10 dagar till..
Nej så illa är det väl inte, dessutom har jag ju reserv-fett så jag skulle klara mig ett bra tag till. sisådär 5 månader.

Dagen idag har tillbringats i sängen från kl 2 i natt till 13 :30 idag. Sedan blev det brådis i baken för jag skulle visst vara på skolan kl 14, och jag som trodde det var kl 15. så jag skyndar mig in på toan för att mecka klart det sista (smink + hår + tandborstning) Och som vanligt då man just kommit till "börja sminka sig biten" så skriker dan: Maaaaalin skynda dig jag är skiiit nödig. SUCK! kunde du inte tänkt på det innan. Nej alltid då jag just stängt toa dörren.. jag bad han gå och skita från balkongen.. sen om han gjorde det har jag inte kollat än, men man märker väl om grannarna börjar skvallra om ett stort blekt arsle som åkt omkring på min balkong.. fyfan!

image164

 (Dan och valpen)


Imorgon har jag svenska.. från tio till två sedan blir det förmodligen piteå imorgon.
Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback