Resa?!!

SKRIVET DEN: 2008-04-02 KLOCKAN: 22:35:55
Har suttit och tittat på vings hemsida säkert 10ggr under dagen. Är så himla sugen på att ta en sista minuten någon gång under maj månad så man är lagom brun innan studenten och orkar med sommarens arbete utan att känna sig som en maläten blek inföding som blivigt glömd i en källare under flera soldagar.

Med min vanliga tur är det väl sämst väder dem dagarna man väl är ledig från arbete, och som jag planerat så ska jag jobba som FAN, och även ta så mycket extra jobb som vara erbjuds för att vara förbered inför den första hösten som arbetslös. Men.. med lite tur lär man väl få vicka väldigt mycket , dock bara spring-vick och nackdelen med det är att man aldrig får veta när man får jobba och hur mycket, vilket innebär att man är låst hemma, alltid ska finnas till hands när det väl gäller + att tacka ja till allt man får annars slutar dem ringa till en. Vilket vidare innbär att man aldrig kan åka bort eller vet om man har råd med hyran nästa månad eller inte.. suck..

Well.. jag har ju klarat mig hitills..  dock är jag bara en fattig student. Som lever på bidrag från studier och föräldrar.
Jobbar gör jag, så mycket jag kan, har tid och orkar. men just nu känns det som att skolan måste gå först, även om det innebär att jag måste äta gammal ost och flingor med vatten. Dock tror jag ej så blir fallet.. Jag har en viss tur med överlevnaden då det gäller mat. därav snälla föräldrar som rensar frysen kanske FÖR ofta!?

Idag har jag iaf inte svultit, Besökte min kära fader, fru och familj. Min yngsta broder jonathan fyllde ett år i söndags så skulle gratta han lite i efterskott, men det var väl egentligen jag som blev grattad för jag fick en massa tachos. Riktigt gott!
Egentligen vore det bra om jag fick krympa min magsäck ett tag och leva på mitt fina vatten och andra snåla produkter ett tag så mitt mål.. Att gå ner 10 kg innan studenten blev en möjlighet.

 ty mina 300:- som ska räcka till 27:nde april.. kommer dock gå åt på lördag känner jag. För vet ni vad? Jag ska försöka mig på att göra en tårta! Japp. Något ska man väl kunna göra av dem pengarna. grädden är ju inte dyr iaf.
Och sedan tror jag att jag lever bra tills den 27:nde.. har ju inga utgifter förutom snus..  Kanske är en bra önskan till min födelsedag?,, eh. .

Jag har allt jag behöver känns det som, förutom en mobil eller en digital kamera. Men det kan jag ändå leva utan.
Inte mob, men har ju en gamm.. som jag lånar av någon som förövrigt kanske vill ha tillbaka den nu då det blev som det blev.. men jag tror garanterat att det finns någon annan där ute som har en fungernade gamm mob som jag kan låna tills jag har råd att köpa mig en egen.. eller`? Jag är bara bankrutt nu.. den 27:nde så lever jag loppan igen.. inte LOPPAN-LOPPAN men jag behöver inte oroa mig för räkningar eller mat. Vilket känns greejt! Och en digitalkamera behöver jag ändå inte nu, för vad ska jag fota?  utsikten från min balkong.. trääääd?
Eller mitt ansikte i ++ format.. no waaay! så digital-kamera kan jag köpa i sommar när man fått löningen och ser fram emot en utlandsresa...

Från det ena till det andra..
Har kommit fram till att jag INTE ska gå på någon bal.. av tre orsaker:
(1 ) BAL kostar alldeles för mycket 500:- per person och klänning minst 2000:- (jag vet att det finns billigare men om jag liks ska på bal så vill jag ha en fiiiin klänning, fina skor, fin makeup, håruppsättning hos frissör etc..) Så då kan det lika gärna va! sedan har jag hört att det är skiiit tråkigt där inne.. och är det då värt alla utgifter?
( 2)  Tiden/ vikten.. Japp snart är det ju bal, och jag har inte planerat ett skvatt. man måste inhandla klänning långt innan för att vara säker på att man har den när det gäller, att den passar och sitter som man vill osv osv.. jag har inte tid med sånt.. och tänk om jag då gått ner 7kg innan balen, då kommer den ju inte sitta bra alls, och om jag beställer en som är mindre och inte lyckas gå ner i vikt.. ja då kommer jag se ut som en stoppad korv..
( 3) Bal-kavaljer. Jag har ingen aning om vem jag skulle gå med på balen. Min lillebror? Vilken av dem, vill någon av dem? Och vem isådanafall.. men hur blir det att gå med sin bror på en baal? Kul att sitta där runt ett bord och snacka med sina kompisar.. och sin lillebror.. neej fyfan. INGEN BAL FÖR MALIN. slut.

Nåväl ..  det ultimata vore ändå att åka på en utlandsresa ist för balen.. för bokar man en sista minuten så ligger det i samma prisklass + att man har kul i minst sju dagar, blir brun. och får slappna av, vilket man inte får när man ska förbereda sig inför bal. Så är det någon som har lust att hänga med minst en vecka kring den 20:onde maj till något varmt land bara för att glassa bli brun och slappna av????? Skulle vara kul att slippa åka själv.. Resemålet för mig kvittar.. bara det är vaaaarmt som tusan. Finns resor för just över tusenlappen.. så någon större kostnad är det inte. HÄNG MED?!

Nu måste Malin plugga.. prov imorgon.. i ekologi.. som vanligt kan jag inte ett skvatt.. ni vet.. motivationen har sinat nu när man vet att det inte är långt kvar i skolbänken. Och snart.. snart.. är jag i princip ledig en månad.. bara jag får klart mitt förbajjade PA-arbete så tar kålen på mig, för jag vet inte ens själv vad det riktigt handlar om!

ska försöka mig på att plugga nu.. // GNÄGG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback