GE MIG TIO LITER MOTIVATION.

SKRIVET DEN: 2008-01-05 KLOCKAN: 09:43:08
Det är lördag och klockan är nu 09:11, som vanligt har jag inte gått och lagt mig ännu, men tröttheten är väl inte allt för långt bort känner jag! Jag hoppas att Dan väcker mig denna gång, vilket han glömde igår, även fast det stod klart och tydligt i sms:en och på min sovrumsdörr. Sov till 15:30, så kanske inte är så konstigt att jag sitter vaken ännu.
Nu behöver jag verkligen vända tillbaka på dygnet. Imorgon så ska jag jobba från 10:00-20:00 med bara en ynka 30minuters rast 14:30, och jag vet inte om jag orkar det om jag inte sovit något på mer än 24 timmar.
Jag borde orka. Men är ju bra mycket trevligare att vara pigg på jobbet : )

Fredagen, (som känns som idag pg.a ingen nattsömn ännu) Tillbringades i köket/sovrummet. Sedan blev det film hos Fredrik. Eller snarare Gitarhero, Film, bullar, ballerina och en massa skratt (som vanligt så mycket att tårarna rinner) Och det var himlans trevligt. Kom mig inte hem förens vid 04:30 i natt. vart tog timmarna vägen?

Filmen förövrigt var nog en av dem bättre, och som jag så fint uttryckte mig till Fredde; Den bästa jag sett i år, Kom dock senare på att vi övergått till 2008 nu och att jag inte sett någon annan film igår, så den meningen kanske inte fick sin rätta innebörd.


image101

The condemned
(filmen vi såg)
Handlar i huvudperson om en kille vid namn Jack conrad som i Centralamerika väntar på dödsstraff i ett korrumperat fängelse. Dock är filmen i stort sett berättad ur producentens och hans medarbetares syn.
I stora drag kan man säga att han "köps" av en omättad kall och stenrik tv-producent som kommit på att han ska köpa dem tio värsta brottslingarna (iaf dem som är bäst på våld) och föra dem till en Ö där han monterat upp kameror och microfoner för att kunna filma dessa brottslingar. Inte nog med det så har han på varje brottslings fotled monterat en bomb som smäller när dem 30 timmar passerat. När han sedan berättat om bomben så får dem också veta att bara en av dem tio kommer att överleva, den som klarat sig i 30 timmat och alla andra är döda, så kort och gott så är meningen att dem ska döda varandra för att den som sedan överlever efter 30 timmar får gå fri och få en stadig ekonomi av producenten. Dem criminellas handligar och liv ute i jungeln dessa timmar filmas då så klart medan dem försöker bli den enda överlevande, allt sänds också live på internet.
flera miljoner inloggade tittar på när människorna dödar varandra och kämpar för sitt liv. Dem slängs ner i vattnet från hellikoptar med handklovar och kedjor runt fötterna. Innan dem hamnar i vattnet får dem en nyckel i munnen som dem sedan kan låsa upp bojjorna med.

Denna film är  överraskande, oväntad och lätt sevärd.


Lördagen ska tillbringas till plugg, städ och tvätt...
Nu blir det sängen för mig. vi hörs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback