Hur skulle du göra?

SKRIVET DEN: 2008-10-13 KLOCKAN: 10:52:27

Jag kan knappt sova, Hur skulle man ha gjort?
Tänkte hoppa av skolan, för den ger mig ändå ingenting, förutom en massa lån.
Det är bara ett ämne som jag skulle ha nytta av i framtiden, historia, eftersom det är det enda jag inte har.
Men ska jag måsta ha lån för hundra tusen bara för ett ämne? Nej.. det känner jag inte för.
Därför har jag till 90% beslutat mig att hoppa av.
Men vad ska man då göra?
Har kollat på arbetsförmedlingens hemsida, och det finns ju inga jobb alls.
Måste ha ett jobb för att kunna bo i egen lägenhet.
Så alternativet är om min snälla mor låter mig bo där ett tag tills jag hittat något jobb.
Men då blir jag ju kvar i arvidsjaur, och det vill jag ju inte.
Måste man skriva sig i den stad man ska söka jobb, innan man söker jobb?
Och jag vet ju inte ens vart jag vill bo?
Ska jag måsta flytta till södra sverige?

ÅH.................... Jag får ont i magen!
Det är inte lätt att inte gå skola.

Hur skulle du göra?


Kommentarer
Jäschika:

Du får inte sluuuuuuuta för jag låååååååter dig inte;)

2008-10-15 @ 12:21:24
URL: http://älvsbyn:)))
En som vet hur d känns...:

Jag tycker så här:

Hoppa av skolan om du inte vill gå den. Som sagt så e d inte gratis att plugga, & att gå nånting som man egentligen inte vill ger ingenting. Väldigt lite i alla fall... Mest bara ångest över tentor, rapporter o.s.v. + en massa lån...! =o/ Bara för att du slutar plugga nu betyder inte att du börjar plugga igen, kanske så snart som nästa år, då du kanske vet vad du verkligen vill göra. Låt d ta den tid d tar för att komma på d. Stressa inte upp dig som så många gör direkt efter gymnasiet. Jag tog nåt sabbatsår efter gymnasiet & ångrar inte d d minsta!! Bland d bästa jag gjort faktiskt! :) En annan bra sak jag gjort e att jag börjat plugga d jag verkligen vill nu när jag vet vad d e efter några års betänketid... ;) Ska dock erkänna att jag var lite osäker på mitt val till en början, men sen märkte jag att d var precis vad jag ville då d var så skönt att koppla bort skolan efter 12 års pluggande! D resulterade även i mycket bättre studiero & bättre motiviation att plugga när jag började med d igen :) Dessutom kan du läsa din historiekurs en annan tid i livet; när & var som helst faktiskt då d finns hur mycket distanskurser som helst att läsa hemifrån om man inte e sugen att börja skolan på "riktigt" igen.

Så jag tycker du hoppar av skolan & flyttar hem till morsan eller nåt annat billigt ställe & fixar ett jobb; gärna ett roligt & intressant arbete som du har koll på, så du har nåt att göra under dagarna då du ska komma på vad du ska göra med ditt liv ;P & så lyckas du tjäna lite pengar oxå så att du kan fara ut & resa efter nån månad, exempelvis med en god vän & bara riktigt NJUTA av LIVET!!! =)

Men d e ju bara vad jag tycker...



Sov gott!! ;)

2008-10-15 @ 18:36:29
Tilda:

Hej MAlin!

Kul att ha hittat till din blogg!

INTE får du hoppa av!!!K O M I G E N N U !!

Krya på dig!

Kram T

2008-10-17 @ 10:46:53
URL: http://www.precioushills.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback