På Borrgatan!

SKRIVET DEN: 2009-12-05 KLOCKAN: 21:27:36

Kasper har suttit vid datorn sen tessan och pappa for till deppis. Och jonte han vill att man ska vara med i allt han gör. "Kan du hjälpa mig?" - "Kan du visa mig" -kan du, kan du.. haha! Men söt är han som få. Stor skillnad på honom nu och för ett år sedan då man var barnvakt. Då var han mest ledsen och ville va med mamma eller pappa. Nu är han glad så länge man aktiverar honom. Nu har han just ritat en massa teckningar, och några streck på sin arm så jag sa att han måste försöka tvätta bort det.. så nu står han på toan och tvättar sig på armen. Innan var vi ut med barnvagnen en sväng, tänkte att han kanske blir trött, men vi gick nog alldeles för liten bit för att han skulle bli det.. Jag blev såklart kissnödig mitt i alltihopa och han hade ingen blöja heller så blev ett varv runt gatan och gatan brevid. Men lite friskluft fick vi ju iaf.

Somna lär dem väl inte göra i första taget, det är inga barn man kan lägga i sängen ge dem lite välling och säga godnatt inte..  Ja, det funkar då inte för mig. Sen är dem nog inga sådana barn som lägger sig prick sju varje kväll heller. Vilket jag antar har både sina för och nackdelar. På helgerna måste det ju vara skönt för då sover dem ju längre på morgonen, men på veckorna hinner man ju inte få någon ensamtid som förälder? Eller det kanske dem hinner? Jag har ingen aning, tänker bara från egna perspektiv. jag vet faktiskt inte hur dem brukar göra?? Jag tror faktiskt jag är mer trött än dem, undra vart dem får all sin energi ifrån? Barn och engergi går som hand i hand.

Min morbror och hans tjej har två barn och när jag brukar sitta barnvakt åt dem så vet jag att jag ger dem välling mellan sju och halv åtta och då dricker dem upp dem i soffan sen borstar tänderna sen lägger sig i sina sängar och snarkar också var det avklarat.

Vet inte hur det kommer bli när jag själv får barn... Tar väl något år eller två innan man får in några slags rutiner, men eftersom jag själv är en natt människa kommer jag inte vara så glad om jag måste stiga upp klockan fem, sex på morgonen då jag inte jobbar.. fyyy! Men samtidigt vill jag inte att barnet ska vara vaken lika länge som jag hela tiden, för då hinner man ju aldrig få någon ensamtid på kvällen och det tror jag är oerhört viktigt. samt att man kanske hinnner städa bort lite och sånt som kanske inte går när dem är vakna.

Sen är det väl skillnad på om man är ensammen eller två.
Oavsett så gör ju alla olika och man måste försöka hitta ett sätt som passar en själv.
Vi får allt se hur mitt sätt blir.. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Nu vill jonte leka så nu ska jag gå.
Hörs imorgon.



en suddig mob bild som togs i januari då vi hälsa på farmor och hennes karl i Arjeplog.
från v. jonte, kasper och farmors karl.


jonte som äter.

Kasper

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback