Malin och snus!

SKRIVET DEN: 2009-02-02 KLOCKAN: 14:00:35
Jag började snusa i högstadiet, Marcus Burman, Hette den jäveln som fick mig att byta ut cigaretterna mot snus. Och kanske så var det bra, men vad jag inte visste då var att jag skulle bli värsta snusomanen.  Grov portion har jag i alla år hållit mig till.. och om jag inte klarar att sluta snusa så kommer jag fortsätta med det ändå in i graven..

Så här snusar jag:

Direkt jag vaknar stoppar jag in en snus, har den fram till jag äter nått (vanligtvis 1.5-2h) Sedan äter jag, (stoppar antligen in en ny snus medan jag äter) eller så tar jag en direkt efter maten. Blir det kaffe till maten, så hinner jag ta en till efter det också, men abslut bara måste ha en emellan! Sen kan jag ha inne vissa snusar i 8h och vissa byter jag efter 10 min. Men jag kan aldrig vara helt utan snus, max 2 min, eller som tillexempelsvis när jag borstar tänderna eller äter.  Oftast lägger jag ut snusen och öppnar dosan i samma sekund för att lägga in nästa..  så på en dag kanske det går 15-20 snusar. Beror alldeles på hur länge jag har dem inne och hur goa dem är.  Om jag somnar utan snus, så vaknar jag mitt i natten med nikotinbrist och måste stoppa in en snus.. Ja, jag sover med snus också.  Kunde man, så skulle jag säkert bvorsta tänderna med snus.

Men idag, - Inge mera snus.

Min sista tog jag i natt/går kl 01:30 . Har varit utan i tolv timmar ... Och det MÅSTE vara rekord för mig.
I natt vid 5-6 / (eller imorse kanske jag skulle ha sagt) så fick jag paniiiik över att jag inte fick ha en snus när jag skulle somna. . Jag gick runt i hela lägenheten och sökte en överbliven snus. Letade i varenda ficka på vart enda plagg. Grävde ut hela min 26kgs tunga resväska. kollade i alla skåp.. ja överallt. INGET SNUS !  Jag tog några jordnötter och somnade till sist igen. Imorse (11:40) när jag vaknade så gick allt kanon.. kände inte ett piss. Men sen.. bara 20 min senare så skriker det i hela mig, MÅSTE FÅ NIKOTIN, MÅSTE FÅ NIKOTIN... . Huva! Jag glömmer hela tiden bort att jag inte har snus, och att jag halv som halvt bestämmt mig att iaf försöka sluta snusa.. haha..  Så går runt och letar dosan hela tiden,. Ska bli spännande att se hur dessa symtom kommer att yttra sig under timmarnas gång. Har hört att en del ser dimmigt, en del skakar osv..   Jag är beredd på dem allra värsta symtomen.

Det jobbigaste är nog att jag innerst inne inte alls vill sluta snusa. och då blir det svårt att följa det man försöker med.
Men samtidigt så lovar jag er också, att min hälsa ABSOLUT vill att jag ska sluta snusa omedelbart- BUMS!

Så jag får tänka på min hälsa..
HÄLSA HÄLSA HÄLSA!

Åh.. jag vill ha snus!
Jag tror inte jag kommer klara detta. . 
Men ska ge det ett tappert försök....
SNUS SNUS SNUS

                                                                              
Så här såg dem ut när jag började snusa.     100 år senare såg dem ut såhär.    haha


Åh abstinenesen SUNE!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback