Snickerskakor

SKRIVET DEN: 2009-11-02 KLOCKAN: 18:43:48
Har just gjort snickerskakor som står ute på balkongen för kylning..
Dem är otroligt lätta att göra och jävligt goda! dock skar sig min choklad? Vet inte vad som hände, men jag hoppas dem går att äta ändå..?!



Ingredienser

1½ dl strösocker
1½ dl ljus sirap
8 dl cornflakes
200 g jordnötssmör
200 g blockchoklad

Tillagning
Koka ihop socker och sirap. Blanda cornflakes och jordnötssmör i en bunke. Häll över sockerblandningen och rör om ordentligt. Bred ut massan till önskad tjocklek på en plåt med bakplåtspapper.
Smält blockchokladen i vattenbad (micro går också tror jag). Bred chokladen över kakan och låt stelna.
Skär i bitar.

Kommentarer
Annika:

Ganska coolt att vi kom på att göra ungefär samtidigt, jag gjorde snickers i helgen i Norge..men inte riktigt samma recept, i mitt recept har man i kokosflingor :)

2009-11-02 @ 18:57:39
Jelly:

Asså, renköttet lät ju väldans gott! Tackar för tipset! Och sen snickerskakor...Du kanske skulle skaffa en renodlad matblogg ;) Jag kommer ju gå upp alla kilon jag gått ned :p

Har alltid hört om de där snickerskakorna. I helgen ska jag testa! Tackar!

2009-11-02 @ 21:56:48
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback