Tacopaj..

SKRIVET DEN: 2010-07-04 KLOCKAN: 21:21:21
Det blev inga kotletter.. gjorde tacopaj istället. Och det gjorde jag nog rätt i för den blev så HIMLA god.
:)
Jag kör mitt egna lilla recept.
Först pajskalet gör jag lite på måfå. ca 2-3 dl mjöl. helst dinkel om så finns hemma annars går det lika bra med vetemjöl. 100g margarin och två matskedar olivolja. Sen lite salt.
Sedan trycker jag ut den kladdiga smeten i en form som jag sedan gräddar i ungen ca 10min i 225gr.

Medan den ligger i ugnen steker jag köttfärs..  beror på hur mycket man har hemma men 300-500gr(beror på hur stor form man har) Hackar vitlök som jag sedan blandar med köttfärsen. Sedan ner med en påse tacokrydda och 1dl vatten.


Ta ut pajskalet ur ugnen och lägg köttfärsen i skalet. Hacka sedan paprika (gul eller röd) lägg på köttfärsen.
Sedan lök och tomatskivor på det.
Ta sedan två små eller en stor burk creme fraiche som du blandar med två dl ost och lägger som ett lock på pajen.


Sen är det bara in med den i ungnen i ca 20min på 225 grader. sen "KLARTT och Betartt" som vi säger här i norrland. Jag översätter för er andra. "klart och betalt"...

Kommentarer
Kajsa:

Mmm musigt!, både kakan och pajen såg god ut =)

Jag kommer med en sväng , men kan nog bara stanna 1½ timme som max. Hoppas att det blir bra väder imorrn. Kram

2010-07-06 @ 00:40:32
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Becca & baby:

Åh, ser supergott ut :D Får prova någon gång när min karl inte är hemma (han HATAR varma tomater och paprika -.-)

2010-07-07 @ 00:03:29
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback