"ThaiGryta"

SKRIVET DEN: 2010-09-02 KLOCKAN: 20:30:41
Igår blev jag så sugen på nått starkt, så när jag var på Ica inhandlade jag lite glasnudlar och fick iden till att göra en thairätt. Vet inte om den får kallas thairätt egentligen då jag gjorde receptet i huvudet - men gott blev det!




Jag använde mig utav detta:

  • 1 paket glasnudlar
  • 1 paket äggnudlar
  • Thaiwook
  • Strimlat fläskkött
  • Thai sour and sweet marinad.

Stekte fläsket och la sedan på grönsakerna och stekte dem med. Sist i med marinaden.
Nudlarna ska ligga i vatten som just kokat 3min (som dras bort från plattan i samma veva som man lägger i nudlarna)

Sedan i med allt i en form och rör om. KLART !! Lätt som en plätt och GOTT!  tar ca 8min att göra denna rätt. Perfekt om man är mamma, och less på den vanliga korv och mackaron rätten.
Själv föredrar jag ostronsoya, japansk soya (den som är till kött-fisk och nudelrätter) och Thai sötsur sås.



Kommentarer
Jelly:

Smart! Den ska jag också testa! Tack :)

2010-09-02 @ 21:23:11
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback